.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"دا" یی که باور پذیر نیست

شمال نیوز: رئیس حوزه هنری استان مازندران : آثار برجسته ای همچون کتاب « دا » این قابلیت  را دارند تا با پرداخت های هنری و ژرف نگرانه در قالب های مختلف از جمله نمایش ، تبدیل به آثار فاخر  در تراز همان کتاب شوند ؛ کتاب مذکور این قابلیت را دارد تا به عنوان اثری مولد ، زمینه ساز تولید نمایشی الگو و نمونه در  حوزه تئاتر دفاع مقدس گردد .

سینا دلشادی نویسنده و منتقد عرصه هنر نمایش کشور و رئیس حوزه هنری استان مازندران در بازدید از نمایش « من که دا نیستم » در تالار اندیشه تهران ضمن اشاره به قابلیت های بالای اثر « دا » جهت تولید آثار فاخر در حوزه ی نمایش ، این نمایش را از لحاظ ساختار محتوایی و فنی دارای ضعف های  فراوانی دانست و گفت : علیرغم توانمندی های محرز تیم تهیه و تولید نمایش"من که دا نیستم"این نمایش از ضعفهای محتوایی و فنی زیادی  رنج میبرد.

وی در ادامه  افزود: گرچه تیم بازیگران این نمایش غالبا از هنرمندان مطرح و برجسته عرصه تئاتر کشور تشکیل شده اند،لکن این توان بازیگری کمتر در خدمت ارائه و تبیین نقش قرار گرفته است و به نظر،این نمایش گذشته از ضعفهای مربوط به نمایشنامه و شخصیت پردازیهای سطحی و کم عمق ،در تفهیم و درک شخصیتهای نمایش و متعاقبا ارائه نقش نیز دچار مشکلات جدی است.

دلشادی  با اشاره به نام نمایش گفت:این نمایش چه اثری مجزای از کتاب دا باشد، چه اقتباسی، الهام بخش و یا هرتعبیر و تعریف دیگری که نویسنده و کارگردان برای آن قائل باشند به هر جهت با اشارات متعدد و البته تکراری( مثلا جنت آباد که گویا نویسنده را خیلی متاثر کرده است) اذهان را متوجه کتاب دا و خصوصا شخصیت "دا" میکند که به هیچ وجه ارائه متناسبی را از بازیگر توانمند این شخصیت نمیبینیم.به بیانی دیگر این توانمندی نه در جهت آن "دا"ییست که در کتاب تصویر شده و نه هیچ "دا"ی باور پذیر دیگری در دوران دفاع مقدس!


راهیابی عکاسی  به مرحله نهایی جشنواره عکس « اقوام ایرانی»

 
یک اثر از سید ولی شجاعی لنگری هنرمند عکاس و عضو خانه عکاسان حوزه هنری مازندران به مرحله نهایی دومین جشنواره ی سراسری عکس (فرهنگ و اقوام ایرانی) راه یافت.

به گزارش شمال نیوز، مهدی معصومی گرجی معاون فرهنگی و مسئول واحد هنرهای تصویری این مرکز ضمن اعلام خبر فوق گفت: در این جشنواره که به میزبانی استان ایلام و در مرکز این استان برگزار می شود 183 عکاس با 1625 اثر شرکت نمودند که در مرحله نمایشگاهی فقط 35 هنرمند با 40 عکس توانستند جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت کشوری را از آن خود کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعالانه ی خانه عکاسان حوزه هنری مازندران در اکثر رویدادهای فرهنگی و هنری کشور گفت: از مجموع آثار ارسالی به این جشنواره که توسط این مرکز انجام پذیرفت، یک اثر از سید ولی شجاعی لنگری توانست به مرحله ی نهایی این جشنواره راه پیدا کند. شایان ذکر است مراسم اختتامیه و اعلام نتایج نهایی دومین جشنواره سراسری عکس فرهنگ اقوام ایرانی آبان ماه سال جاری در شهر ایلام برگزار خواهد شد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.